המומחה שטוען: "המתיחות במזרח אירופה – הצגה במימדי ענק"

    אתר קול חי 1 Comment on המומחה שטוען: "המתיחות במזרח אירופה – הצגה במימדי ענק"

    ד"ר יגבני קלאובר, מומחה למזרח אירופה טוען בשיחה עם 'קול חי': "יש סיכוי של 30% בלבד למלחמה. אנחנו צופים במשחק מרהיב שבו ביידן ופוטין מתואמים לגמרי ביניהם, כי ביידן מחפש לנקום באוקראינה על התיק הפלילי שפתחו נגד בנו לפני כמה שנים. הנשיא היהודי של אוקראינה הוא גיבור מול הענק הרוסי"

    צילום: Doron Horowitz/Flash90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר יגבני קלאובר, מומחה למזרח אירופה מאוניברסיטת תל אביב טוען כי כל מה שקורה כביכול בין רוסיה לאוקראינה זה חלק מהצגה שסוכמה מראש בין ביידן לפוטין לטובת אינטרסים משותפים לשניהם.

    בפתח השיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר הוא נשאל מה הסיכוי שתפרוץ מלחמה: "יש סיכוי של 30% למלחמה, אי אפשר לדעת מה המצב רוח של פוטין".

    הוא הסביר: ,"הכל התחיל ב-30 לאוקטובר, אז העריכו שתפרוץ מלחמה, אחר כך העריכו שהמלחמה תפרוץ ב-27 בדצמבר ואחרי זה בינואר וכן הלאה. זה הכל חלק מקמפיין פייק ניוז של הבית הלבן כנגד אוקראינה – שלביידן יש חשבון ארוך איתם. לבן שלו הייתה שם חברה והיו בה פרשות שחיתות, כעת האוקראינים משאירים את זה על אש נמוכה".

    לטענתו "ביידן ופוטין סגרו את זה באוגוסט, כשהם נפגשו בפינלנד. יש חלוקה של העולם לאזורי השפעה וביידן למעשה ויתר על אוקראינה. הממשלה האמריקני תמיד עוזר לאוקראינה אבל יחד עם זאת מבחינה ערכית ביידן ויתר והוויתור היה לטובת בחירות האמצע בארה"ב. המפלגה הדמוקרטית ספגה מכות קשות בגלל היציאה הלא מוצלחת מאפגניסטן. כל הדברים האלה פגעו קשות בביידן.

    לדברי ד"ר קלאובר "כל הבהלה הזאת היא של התקשורת ודווקא של התקשורת המזוהה עם הדמוקרטים, ב'פוקס ניוז' אין בהלה – אלא בניו יורק טיימס, בוושינגטון פוסט, בבלומברג כי אותם כלי תקשורת קיבלו באופן מרוכז תדרוכים".

    הוא הביא ראיה לטענותיו: "בספטמבר היה על הגבול תרגיל יותר גדול והיו אפס כתבות על הנושא, אבל באוקטובר יש כ-500 כתבות אז זה מלאכותי ויזום. הגנרלים רוגעים כי אין באמת מלחמה, גם האוקראינים רגועים".

    "מה ביידן רוצה?", ממשיך קלאובר: "להבהיל את אוקראינה ולגרום לה ללכת להסכמי מינסק. זה מה שפוטין ביקש מביידן שיקרה. ביידן רוצה את הבהלה אבל להיות גם זה שיפסיק את הבהלה. חשוב לו לצאת המנצח הגדול לקראת הבחירות וזה שמנע מלחמה באירופה. זו הצגה במימדי ענק".



    1 תגובות

    מיין תגובות